Geen verzendkosten in Nederland vanaf €75

Verzending (Nederland, België en Duitsland)

Onze planten hebben een zeer goede start gehad in de kwekerij. Uiteraard doen we altijd onze uiterste best om ze op zo’n veilige en goed mogelijke manier te versturen. Daarom verzenden we in principe alleen binnen Nederland en naar België en Duitsland; de reis mag niet te lang zijn. In overleg is verzending naar andere landen mogelijk, maar het risico is dan voor de klant.

Verzendkosten vervallen binnen Nederland bij een orderbedrag hoger dan €75. Voor België is dat €100 en voor Duitsland €110.

Zorgvuldig verpakt

Verzenden doen we in recyclebare verpakkingen die de plantjes volledig bij de kluit fixeren. Hierdoor zitten ze schok- en stootvast verpakt. Dit geheel gaat in een kartonnen doos met materiaal om eventuele schokken extra te absorberen. De plantjes kunnen door hun goed start behoorlijk veel hebben, dus de kans dat ze niet goed bij je aankomen is relatief klein. Om te zorgen dat de reis zo kort mogelijk duurt, verzenden we uitsluitend van maandag t/m vrijdag. Door feestdagen kan besloten worden de bestelling een dag later te versturen.

Bestellingen op vrijdag na 12:00 uur, worden op maandag verzonden.

Afhalen in Aalsmeer

Indien men kiest voor afhalen in Aalsmeer, sturen we je zo snel mogelijk een extra e-mail met de mogelijke afhaaltijden; meestal is dit zodra we de bestelling klaar hebben staan. Over het algemeen is afhalen tussen 15:00 uur en 19:00 uur. Afhalen is op ons privéadres dus dit kan mogelijk afwijken.

We verzoeken je de afhaaltijd altijd op voorhand aan ons door te geven.

Afhalen is op dit adres, uitsluitend op afspraak via info@plantentante.nl:

Duikerstraat 38
1432JW AALSMEER

Let op! Op de afhaallocatie hebben we géén voorraad; aanpassingen in de bestelling zijn dan niet meer mogelijk.

Wat is de garantie op levende materialen?

Onze planten komen rechtstreeks van de kweker. Bij de kweker en bij PlantenTante.nl vindt altijd een extra kwaliteitscontrole plaats, waarna de planten op professionele wijze worden verpakt. Als u van mening bent dat de planten niet aan de kwaliteitsverwachting voldoen, dan kunt u een e-mail sturen naar info@plantentante.nl met in de bijlage een foto met daarop duidelijk zichtbaar de tekortkoming. Wij zullen dan contact met je opnemen over een passende oplossing.

Houdt rekening met het feit dat de plant vanuit een ideale situatie verhuist naar een minder ideale situatie. Het kan even duren voordat een plant zich heeft aangepast. Als een kamerplant het na verloop van tijd minder goed doet dan verwacht, kijk dan bij onze verzorgingstips of neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Stuur ons een e-mail met je ordernummer en foto’s van de plant. Mogelijk kunnen wij je dan adviezen geven over de verzorging. Als de tekortkoming blijkt te zitten in de kwaliteit van de plant, dan zorgen wij uiteraard voor een passende oplossing.

Is de plant in een korte periode dood gegaan? 100% garantie is helaas niet mogelijk, omdat de verzorging helaas niet te controleren is. Wel kun je een korting krijgen op jouw volgende bestelling, mocht de kamerplant snel overleden zijn. Soms is het verstandig om een andere plant te kiezen.

Retourbeleid

Kamerplanten ruilen of retourneren

Producten die kunnen bederven binnen de bedenktermijn, zoals sommige bloeiende planten, kunnen niet worden geretourneerd. De consument heeft niet de mogelijkheid om bij aankoop van kamerplanten zonder opgave van redenen de overeenkomst te ontbinden. De consument kan de geleverde kamerplanten en soortgelijke natuurproducten niet retourneren tenzij er duidelijk sprake is van een beschadiging. Neem hiervoor altijd contact met ons op, zodat we het probleem in goed overleg kunnen oplossen.

Hoe kan ik de bestelling retourneren?

Niet levende materialen, zoals bloempotten, kun je binnen 14 dagen bedenktermijn retourneren naar ons. Retourneren is op eigen kosten. Om de retour het snelste te verwerken kun je je bestelnummer toevoegen bij het pakket. Houd het verzendbewijs bij de hand totdat je bericht hebt ontvangen dat de retour is bezorgd bij ons. Zonder bewijs en zonder ontvangst kunnen wij een retour niet verwerken. Zodra we de retour ontvangen hebben wordt deze verwerkt en jouw geld binnen 14 dagen dagen teruggestort. Als je iets retour stuurt, dan kan dit het beste via POSTNL worden gedaan.

“Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar je bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaardlevering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.

Alleen niet gebruikte materialen kunnen retour. Hieronder vallen ook opgemaakte potten. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.”

Klachtenafhandeling

Uiteraard doen we ons uiterste best om een perfect service te leveren, maar er kan natuurlijk wel eens iets mis gaan. Om eventuele klachten zo snel mogelijk te verhelpen kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan het beste via ons contactformulier. Binnen 14 dagen kan je een inhoudelijke reactie van ons verwachten.

Als we je klacht niet naar tevredenheid hebben afgehandeld kun je je klachten voorleggen aan de geschillencommissie voorleggen middels het Europees ODR Platform.

Winkelwagen

0

Geen producten in je winkelwagentje.

Notificatie? Wat vervelend dat dit plantje er niet meer is! Gelukkig is de PlantenTante elke dag op zoek naar meer en nieuwe plantjes. Mocht ik er weer een paar vinden, dan sturen we je een bericht! Voer daarom hier je e-mailadres is en krijg een e-mail zodra dit product weer op voorraad is!